Jeszcze nie opadł kurz po pierwszych turniejach Origins, wciąż szukamy kart do naszych talii, a tu Riot wypuścił film promujący pierwszy dodatek Spiritforged, o którym możecie przeczytać także tutaj!
Co więcej, odkryto już pierwsze karty, dokładniej mówiąc 17 z 221. Przyjrzyjmy się zatem temu, co już wiemy.
Nowe legendy
Draven, Glorious Executioner (Fury / Chaos)

Efekt Dravena pozwala nam dobrać kartę po każdym zwycięskim combacie – wygrywamy go tylko wtedy, gdy nasze unity pozostaną na battlefieldzie po rozpatrzeniu obrażeń. Co warto wiedzieć:
– Podbicie pustego battlefielda nie powoduje combatu, więc w takim przypadku efekt Dravena nie zadziała.
– Efekt działa również w turze przeciwnika, jeśli uda nam się obronić nasz battlefield.
Irelia, Blade Dancer (Calm / Chaos)

Dzięki pierwszej umiejętności Irelii możemy przygotować naszego unita (lub unita naszego partnera w wersji 2v2) jeśli zostanie on wybrany, tzn. jeśli stanie się celem spella lub umiejętności. By to zrobić, musimy tapnąć Irelię i zapłacić jeden Power (np. poprzez recycle dowolnej runy lub przez użycie Seala).
Dodatkowo, kiedy podbijemy battlefield, możemy zapłacić 1 energię by ją przygotować.
Azir, Emperor of the Sands (Calm / Order)

Kolejna legenda, która będzie wykorzystywać tokeny (tym razem Sand Soldiery). Koszt ich stworzenia jest taki sam jak w przypadku Viktora, z tym że tutaj możemy to zrobić tylko wtedy, gdy wcześniej zagraliśmy Equipment.
Renata Glasc, Chem-Baroness (Mind / Order)


Renata Glasc pozwala nam tworzyć Gold tokeny, gdy zdobywamy punkt przez Holding. Tokeny te pozwalają jednorazowo wygenerować jeden Power.
Dzięki drugiemu efektowi, jeśli jesteśmy o trzy lub mniej punktów od wygranej, tokeny te generują dodatkowo jedną energię.
Co istotne, nie jest to obowiązkowe, więc warto się pilnować.
Sivir, Battle Mistress (Body / Chaos)


Sivir również pozwala na tworzenie Gold tokenów. Gdy recyclujemy runę, możemy tapnąć Sivir by stworzyć token. Podobnie jak w przypadku Renaty Glasc, nie jest to obowiązkowe.
Dodatkowo, Sivir zostaje przygotowana, gdy zginie jeden lub więcej unitów przeciwnika.
Nowi Championi i unity
Draven, Vanquisher


Nowy champion również tworzy Gold tokeny po zwycięskim combacie. Dodatkowo za koszt jednego powera pozwala zwiększyć swój might o 2.
Lucian, Merciless


Lucian posiada keyword Weaponmaster, pozwalający po wejściu podpiąć do niego dowolny equipment. (Więcej informacji o keywordzie Weaponmaster znajdziecie na końcu tego artykułu.)
Dodatkowo, będziemy go mogli przygotować, gdy podbije pierwszy raz w turze.
Overzealous Fan

Tani unit z ciekawą umiejętnością pozwalającą na odepchnięcie atakującej jednostki w zamian za zabicie Overzealous Fana.
Nowość – Gear: Equipment
Spiritforged wprowadza nowy rodzaj gearów – Equipmenty, czyli przedmioty, które możemy podpinać do naszych unitów. Każdy equipment posiada koszt zagrania, koszt podpięcia i efekt. Czasem to tylko pompka (np. +2 Might), czasem dodaje keywordy (np. Tank), a czasem efekty, takie jak „When I hold, I score 1 point”.








Nowe keywordy
Equip – pozwalający na podpięcie Equipmentu do unita. Koszt equipu podany jest na karcie. Co do zasady, podpinamy equipment w swojej turze (nie jest to akcja ani reakcja), chyba że…
Quick-draw – dodatkowa umiejętność wybranych Equipmentów pozwala na podpięcie do unita za darmo w momencie, gdy zagrywamy Equipment. Jest to triggered ability, więc istnieje okienko na, np. zabicie targetowanej jednostki, zanim equipment zostanie podpięty.
Weaponmaster – keyword występujący na unitach (np. Lucian, Merciless) pozwalający na obniżenie kosztu podpięcia o jeden power i podpięcie wybranego equipmentu natychmiast po wejściu unita na battlefield.
Repeat – kicker (dopłata), który pozwala zduplikować efekt zagrywanej karty. Przykładowo: Feral Strength zagrany za 2 da wybranej jednostce +2 Might, ale jeśli w momencie zagrania dopłacimy 2, jednostka dostanie +4 Might.

Podsumowanie
Sezon spoilerów Spiritforged przed nami. W najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnych kart. Niestety, nam przyjdzie grać nimi dopiero w lutym 2026.
