Już za kilka dni czeka nas pierwsze oficjalne granie – turnieje Riftbound Release Event. Będziemy na nich grać deckami startowymi, które z założenia mają dać namiastkę tego, jak wygląda strategia danej Legendy. Do wyboru mamy trzy talie oparte na legendach: Viktora, Lee Sina i Jinx. Talie te mają słabszy power level niż ich odpowiedniki z turniejów kompetetywnych, dlatego pozostaje przestrzeń na ich modyfikację.
Analizując starter decki, starałem się znaleźć karty, które nie pasują do strategii talii, bazując na wynikach większych turniejów w constructed (o ile było to możliwe). Zaznaczam, że są to moje subiektywne oceny. Macie pełne prawo budować swoje talie jak tylko Wam się podoba.
Release Event
Release Event odbędzie się w formacie Modified Champion Deck. Każdy gracz otrzyma jedną talię startową (jej zawartość opisaliśmy tutaj) oraz dwa boostery Origins. Następnie będziemy mieli możliwość (niekoniecznie trzeba to robić, choć warto) zmodyfikowania talii, używając kart otworzonych w boosterach (dwóch dodatkowych i jednego z pudełka z talią).
Oczywiście należy pamiętać o tym, by talia była legalna – wkładamy tylko karty w domenach naszej Legendy.
Przejdźmy więc do omówienia moich propozycji kart, które, jeśli możemy, to powinniśmy wymienić.
Viktor, Herald of the Arcane
Domeny: Mind / Order, decklista: Viktor – Origins Starter Deck
The Grand Plaza

Choć alternatywna forma wygrania gry jest kusząca, to w praktyce bardzo trudno będzie utrzymać siedem unitów przez turę przeciwnika. Jeśli w boosterach trafi nam się inny battlefield, który daje nam realne korzyści, to lepiej wymienić.
Orb of Regret

-1 możemy dać tylko w swojej turze, przed combatem, więc karta nie jest sztuczką. Co prawda koszt tej karty pozwola zagrać go nawet w pierwszej turze obok stworzenia rekruta, ale wydaje mi się, że deck będzie robić swoje bez tego Geara.
Heimerdinger, Inventor

W decku działa tylko z legendą oraz z Orb of Regret. Jeśli wyrzucimy Orb, to umiejętność Heimerdingera staje się słabsza. Trzymałbym tylko wtedy, gdy otworzymy porządne karty mające activated abilities, np. Baited Hook, czy Seal of Unity / Insight.
Mushroom Pouch

Karta typowo dla strategii Hidden. Jeśli nie kontrolujemy battlefielda i nie mamy tam ukrytej karty, to torebka staje się bezużyteczna.
Eager Apprentice

Praktykant sam w sobie nie jest zły, ale żeby jego efekt działał, musi być na battlefieldzie. Uciąłbym przynajmniej jedną sztukę na rzecz innych, mocniejszych unitów.
Jinx, Loose Cannon
Domeny: Fury / Chaos, decklista: Jinx – Origins Starter Deck
Raging Soul

Mam wrażenie, że karta jest słabsza, niż się wydaje, ale może się mylę.
Magma Wurm

Jest na tej liście głównie z powodu dużego kosztu. Jeśli jednak uda nam się go zagrać i obronić, nasze unity będą jeszcze bardziej agresywne.
Rhasa the Sunderer

Jeśli dobierzemy go na początku rozgrywki, zapewne szybko będziemy go discardować, by zagrywać szybkie agresywne karty, ale z drugiej strony, może się zdarzyć, że będziemy go zagrywać za 0-2 energii.
Lee Sin, Blind Monk
Domeny: Calm / Body, decklista: Lee Sin – Origins Starter Deck
Paaka Cub

Są w tym decku lepsze unity za 3 energii, jeśli mamy grać go w sposób otwarty. Jako karta-pułapka może pozwolić utrzymać battlefield.
Mistfall

W teorii to nienajgorsza karta, może pozwolić na szybsze przejmowanie battlefieldów, ale wymieniłbym ją na dobrego unita, a najlepiej nawet Championa, jeśli udałoby się takiego trafić.
Wizened Elder

Karta opcjonalna, jest ok, bo zbuffowany przez Lee Sina będzie solidny, natomiast jeśli otworzyłbym karty typu Kinkou Monk, wymieniłbym go bez zastanawiania.
Mountain Drake

Co prawda deck nie używa za dużo mechaniki recycle, ale moim zdaniem ten unit ma zbyt duży koszt, by grać go w dwóch egzemplarzach.
Na koniec
Pamiętajcie, że Release Event będzie dla wielu pierwszym lub jednym z pierwszych turniejów Riftbound. Jeśli znacie zasady, pomóżcie nowym graczom modyfikować ich talie i wyjaśniajcie im zasady. Nie jest to turniej o dużą stawkę ani o chwałę, na takie przyjdzie jeszcze czas. Warto, by każdy dobrze bawił się podczas tego wydarzenia.
