Logo
Bez kategorii

Legendy czym są i co robią

Wraz z zbliżającą się premierą Riftbounda, wielu graczy, którzy nie spędzili dużo czasu z grą, może mieć problem z wyborem swojej legendy, domeny i wybranego championa. Co w ogóle znaczą te słowa? Dlatego też dziś postaram się je wyjaśnić oraz przybliżyć wam każdą z legend, którymi będziecie mogli zagrać (o ile wam dropnie) już 31 października lub wcześniej — na lokalnych eventach przedpremierowych.

Domeny

Domena lub kolor to oznaczenia kart, które dyktują, jakie karty mogą znajdować się w taliach danych legend oraz z jakich run można korzystać w talii. Każda legenda ma dwie domeny i są one oznaczone w trzech miejscach: w lewym górnym rogu — jako dwa symbole tych domen (w przypadku Kai’Sy: niebieski Mind i czerwony Fury), w nazwie legendy oraz w prawym dolnym rogu.

Z kolei jednostki mają  swój kolor/domenę oznaczone na swojej nazwie oraz na swoim typie(unit/spell/gear)

Następnie każda legenda ma 2 wersje championa, jedna na każdą domenę 

Każda talia musi zawierać co najmniej jedną kopię wybranego championa swojej legendy. Znajduje się on na miejscu tak zwanego chosen championa — czyli karty, do której macie dostęp, jakby znajdowała się na waszej ręce.

Kolejnym elementem są signature cards – karty, które można zagrywać wyłącznie w talii odpowiedniej legendy. W przypadku Kai’Sy jest to Icathian Rain.

A oto uproszczony opis każdej legendy:

Kai’Sa (Fury / Mind)

Kai’Sa skupia się na zaklęciach posiadających Power Cost, ponieważ jej umiejętność legendy pozwala zastąpić jedną runę którą musiała by zapłacic podczas zagrywania zaklęcia.

Volibear (Fury / Body)

Volibear jest typową rampą – jego styl gry opiera się na zwiększaniu liczby swoich run poprzez specjalne zaklęcia lub zagrywanie jednostek o 5 lub większej sile.

Jinx (Fury / Chaos)

Jinx opiera się na odrzucaniu kart jako dodatkowy koszt do swoich kart oraz dobieraniu kart dzieki jej umiejętność legendy.

Darius (Fury / Order)

Darius jest bardzo ciekawą legendą. Połączenie czerwonego i żółtego koloru sprawia, że Darius jest swego rodzaju szwajcarskim scyzorykiem Riftbounda – możesz budować talię pod Aggro, Control, Swarm lub Mid-range. Każdy znajdzie u Dariusa deck, który przypadnie mu do gustu.

Ahri (Calm / Mind)

Ahri to niebiesko-zielona legenda, która chce wejść na pole bitwy i nie opuścić go aż do 8. punktu. Połączenie umiejętności Ahri oraz jej domen sprawia, że – nie licząc Mastera Yi – jest to najsilniejsza legenda pod holding. Ogromna liczba buffów i debuffów sprawia, że przeciwnik, który pozwoli ci zająć pole bitwy, będzie potrzebował naprawdę potężnej ręki, by cię z niego usunąć.

Lee Sin (Calm / Body)

Lee Sin można opisać jednym słowem: „buff”. Ślepy mnich chce rozdawać buffy swoim jednostkom, a następnie wykorzystywać je, by uzyskać przewagę nad przeciwnikiem.

Yasuo (Calm / Chaos)

Połączenie zielonego i fioletowego koloru sprawia, że Yasuo jest na pewno bardziej skomplikowaną, ale również niesamowicie zabawną legendą do grania.

Leona (Calm / Order)

Leona jest bardzo ciekawą legendą. Opiera się na stunach – efekcie, który sprawia, że jednostka przeciwnika nie zadaje obrażeń twoim jednostkom. Pozwala to na łatwe podboje oraz utrzymanie pola bitwy, a połączenie zielonego i żółtego koloru daje potencjał na bardzo silny Control deck.

Viktor (Mind / Order)

Viktor opiera się na tworzeniu swarm tokenów, a następnie wykorzystywaniu ich do walki bezpośrednio (dzięki licznym buffom i debuffom) lub jako ofiary dla kart z kosztem, które wymagają poświęcenia naszych jednostek. Viktor jest świetną legendą zarówno dla początkujących, jak i dla doświadczonych graczy.

Teemo (Mind / Chaos)

Teemo, fioletowo-niebieski chomik, skupia się na ukrytych kartach oraz na tym, że może zwracać swoje karty bohatera z powrotem na slot wybranego championa. To bardzo ciekawa legenda, oferująca szereg interesujących kombinacji, które można stworzyć.

Miss Fortune (Body / Chaos)

Umiejętność oraz domeny Miss Fortune sprawiają, że można ją wykorzystać zarówno jako agresywny deck, licząc na to, że uda ci się prześcignąć przeciwników, jak i grając bardziej pod rampę, wspierając duże jednostki i utrudniając obronę przeciwnikom.

Sett (Body / Order)

Sett pozwala dać drugie życie swoim jednostkom, co daje mu ogromną przewagę podczas walki o pole bitwy lub wtedy, gdy przeciwnik spróbuje zabić ważne dla twojego gameplanu jednostki.

Lux (Mind / Order)

Lux, pierwsza legenda z Proving Grounds, pojawia się tutaj. Lux chce przede wszystkim grać duże spelle i ma na to wiele sposobów – głównie poprzez połączenie kart, które zmniejszają koszt zaklęć lub dają jej więcej energii.

Master Yi (Calm / Body)

Master Yi, pomimo tego, że miał być „nieco słabszy” niż karty spoza Proving Grounds, okazał się najlepszą legendą w grze, dominując chińską scenę przez cały czas trwania Openów. Master Yi przede wszystkim stara się utrzymać pole bitwy pojedynczymi jednostkami, wspomagając je zaklęciami buffującymi jego sojuszników.

Garen (Body / Order)

Garen, czarna owca pierwszego dodatku, to prawdopodobnie najsłabsza legenda w grze – głównie przez niezbyt mocne jednostki bohaterów, jakie ma do dyspozycji. Aczkolwiek, jeśli jesteś typem gracza, który lubi wyzwania lub granie off-metą, Garen na pewno przypadnie ci do gustu. Chce grać pod Swarm, wzmacniając swoje jednostki, aby aktywować umiejętność swojej legendy.

Annie (Fury / Chaos)

Umiejętność legendy Annie sprawia, że jej przeciwnicy zawsze muszą być ostrożni. Choć dwie many na pierwszy rzut oka nie wydają się groźne, w rzeczywistości otwierają wiele możliwości dla graczy Annie podczas tury przeciwnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *